miercuri, 2 aprilie 2008

Să analizăm în mai mulţi paşi infrastructura municipiului!


Când afirm că administraţia lui gigi este şi a fost făcuta pe genunchi, mă bazez pe următoarele aspecte (pentru inceput doar 10 exemple).
Vă mai dau încă 14 exemple de proastă administrare a municipalităţii(de la 10 la 24).

1. aspectul jalnic al tuturor strazilor din municipiu (exceptie Bd. Carol)
2. Nu exista nici o strada din oras fara gropi, denivelari, canale sub cota strazii, sau peste aceasta cota
3. Nu exista aproape nici o strada, fara urme lasate de constructori care au executat diverse interventii la cabluri si conducte, dar refacerea strazii la starea initiala s-a facut de mantuiala, in cea mai mare desconsideratie fata de contribuabil si in cea mai mare lipsa de profesionalism si fermitate ale responsabililor Administratiei.
4. Se observa clar, ca salariatii Regiilor subordonate sunt tolerati ( poate chiar indemnati) sa lucreze in totala bataie de joc. Din acest motiv, este nevoie ca lucrarile sa fie externalizate, sa existe o concurenta reala, iar cel ce semneaza cheltuirea banilor sa poata fi obiectiv si neimplicat.
5. Incredintarea monopolista a lucrarilor catre aceste Regii, conduc in mod evident la executie proasta, FRAUDULOASA, cu escamotare de bani pentru venituri ilicite, de la director, la sofer, la muncitorul necalificat.
6. Nu exista nici o lucrare de interventie in carosabil executata corect tehnic, care ulterior sa nu se taseze, sa nu se umfle, sa nu fie necesara revenirea continua la diverse intervale de timp pentru remedieri, ceea ce implica costuri nejustificate pe banii cetateanului.
7. Se aplica marcajele rutiere ( mai ales in anii electorali) pe strazi neplombate, nereparate, nespalate, la temperaturi neconforme, fapte aberante din punct de vedere tehnic, dar si economic, deoarece dupa 2-3 luni aceste lucrari trebuiesc reluate, pentru ca marcajele sunt sterse.
8. Se accepta ( in virtutea principiului “cel mai mic pret”) sa se achizitioneze ( contra unor comisioane grase) materiale si materii prime de cea mai proasta calitate, care nu indeplinesc parametrii calitativi minimi, cand prin intocmirea profesionista a caietului de sarcini care sta la baza oricarei licitatii, se pot impune criterii corecte de calitate a obiectelor supuse achizitiei si apoi la aceste criterii sa fie acceptat cel mai mic pret!
9. Detaliile de executie si finisaj pe care il intalnesti la orice pas, din bulevardul central, din fata Primariei si pana pe aleea celui mai marginal bloc de confort 3 de la marginea orasului, te oripileaza , te deprima, te streseaza, te fac sa urasti lumea din alte locuri care nu traieste la fel de prost ca tine, care nu vede ceea ce vezi tu, care nu simte ceea ce simti tu, care traieste inntr-un mediu de confort social la care tu nu mai speri. Ca tu ai gropi, ai denivelari, ai praf, ai trotuare stricate, ai haos in circulatie, nu ai unde sa parchezi masina, peste tot sunt interdictii, peste tot sunt ingradiri, impozite, bani cheltuiti aiurea, fara discernamant, etc.
10. Uitati-va la felul cum este executata o rampa la trotuar pentru handicapatii locomotor, la un peron de tramvai, la intrarea intr-un magazin: bataie de joc totala, panta este inabordabila chiar pentru un om sanatos,dar nu pentru un bolnav. Se plimba sefii administratiei pe afara, “in lumea civilizata”. Au sesizat lucruri de amanunt, ca rampele la trotuare sunt executate simplu, cu pavele colorate, incadrate de o mica bordura, cu o panta lina, care fac accesul usor si caruciorului unui om cu handicap, dar si al unei mame cu copil in carucior, al unui batran cu probleme de mers, a unei gospodine cu o sacosa plina trasa pe rotile? Felul in care sunt executate aceste planuri inclinate iti incanta ochiul, iti asigura sentimentul de siguranta si confort. Asta inseamna ca TU, edil, sa fii responsabil fata de cetateanul care ti-a dat votul, care doreste ca din banii ce-i plateste sa–i fie si lui bine, iar mai apoi sa vada functionari publici cu masini luxoase, cu vile de sute de mii de euro, etc.
11. Peroanele de tramvai de pe raza intregului oras sunt sub orice critica, au un aspect de kitsch, sunt niste obstacole periculoase si pentru conducatorii auto, dar si pentru calatorii care asteapta tramvaiul
12. Trecerile la nivel intre sinele de tramvai si strazi, in orice intersectie, sunt tratate jalnic, fara nici o solutie tehnica fiabila, fara ca cineva sa se simta responsabil de distrugerea sistematica a miilor de vehicule ce sunt nevoite sa treac de cateva ori pe zi peste aceste praguri ticaloase.
13. Liniile de tramvai propriuzise sunt o nenorocire continua a acestui mare oras, fara sa para ca vreun edil gandeste , stie, sau vrea sa rezolve problema. Asistam zilnic in cele mai aglomerate puncte, la interventii rudimentare la sinele rupte, stricate, la plombarea de 3 ori pe an in aceleasi puncte (cu alti bani insa), a gropilor din asfalt datorate oscilatiei verticale ale sinei in corpul carosabilului neconform construit. Asta intr-un oras in care avem facultati tehnice recunoscute, cu specialisti adevarati, dar care nu sunt capacitati sa vina cu solutii tehnice reale . Angajam firme fantoma de aiurea, care iau sume imense din buzunarul iesenilor, dar care probabil returneaza bani grei in buzunarul unor sefi din Administratie.
14. Indicatoarele rutiere de circulatie se monteaza de multe ori fara discernamant, ceea ce conduce la banalizarea lor. Aspectul indicatoarelor si altor elemente de dirijare a traficului rutier este unul rudimentar, fabricat “ din bardita” in atelierele de slaba factura tehnica ale Primariei, dar care deconteaza in schimb sume uriase. Avem nevoie in acest oras numai de indicatoare reflectorizante, spalate permanent de praf si noroi uscat, de elemente reflectorizante de balizare pe timpul noptiimontate pe borduri, pe refugiile de tramvai, pe parapeti de dirijare,etc. Acestea nu numai ca vor contribui la sporirea sigurantei in trafic, dar vor da si un aspect de civilizatie acestui oras, la care tanjim cu totii…
15. Uitati-va la aspectul deplorabil al chioscurilor de bilete RATP, la chioscurile de presa cu sfori si carpe “parasolare” legate de pietroaie aduse de aiurea, la umbrelele strambe si decolorate sub care se adapostesc de soare comerciantii ambulanti asezati comod pe fotolii de plastic murdare, reparate cu sarma ruginita, amplasate pe mijlocul trotuarului ingust pe care cu greu incap 2 persoane.
16. Uitati-va la nepasarea cu care trateaza actualii edili problema fatadelor la cladirile vechi, cu tencuiala care cade, la “solutia tehnica” de a imprejmui trotuarul cu pamblici colorate, cu sfori de care agata carpe, hartii, cu anunturi imperative de genul :OCOLITI ! PERICOL DE ACCIDENT! Dar totul tine 1, 2, sau maximum 3 luni, dupa care imprejmuirea dispare si se da autorizatie de functionare pe acel loc unor rulote comerciale ( vezi situatia de la Spitalul Sf. Spiridon, de pe Bd. Independentei)
17. Cladiri noi, incepute pe timpul Romaniei Socialiste si terminate dupa 1990, stau si azi cu fatadele brute, nefinisate, “in buricul targului” (vezi blocul cu Piata agroalimentara pe Bd. Independentei, blocul de la “cubpe Stefan cel Mare – fatada spre Mitropolie ). Sunt fatade in centrul istoric ( Lapusneanu, Cuza Voda, Stefan cel Mare), spoite tipator, cu faianta colorata lipita aiurea, vopsite in culor de balci, care iti taie respiratia, ce frizeaza ridicolul si cea mai elementara notiune de arhitectura si urbanism.
18. Mergeti cu tramvaiul din Tatarasi pana la Gara si priviti pe fereastra peisajul deplorabil ce defileaza prin fata ochilor dumneavoastra! Vedeti gardurile strambe, usi fara porti, gunoaiele ce inneaca tapsanele virane de pe domeniul public sau privat, canalizatia pluviala infundata, baltile pline cu zoaie aruncate de chivutele de culoare ce locuiesc ca in evul mediu in plin centrul unui mare oras asa zis european.
19. Priviti si vedeti zi de zi, de ani buni de “administrare” neprofesionista, “hoardele” angajatilor diferitor Regii ale primariei care ocupa cu nepasare - cu diverse activitati cotidiene - toata partea carosabila a strazii, a trotuarelor, intr-o miscare browniana haotica, care perturba, incetineste, blocheaza circulatia pietonala, auto, a mijloacelor de transport in comun.
20. Priviti mijloacele improprii de semnalizare a punctelor de lucru de pe strada confectionate rudimentar, din table indoite, ruginite, murdare, zgariate, legate cu sarma, carucioare cu smoala topita, tarate fara o roata, de muncitori cu figuri abrutizate, obosite, dotati cu scule rudimentare, care sunt transportati la punctele de lucru in plin centrul orasului ca vitele, ingramaditi in autobasculante murdare de asfalt intarit, in remorci tractate de tractoarele socialiste care se taraie greoi pe strazile inguste -lasand in urma lor un fum lung, negru si innecacios, adunand in spatele lor un cortegiu interminabil de masini cu oameni exasperati de orele smulse implacabil aiurea din viata lor de niste personaje iresponsabile …
21. Traiti zilnic neputinciosi asistand la slaba implicare a autoritatilor in fluidizarea traficului rutier, in gestionarea crizelor din trafic. Mergi cu masina spre casa si dintr-o data te trezesti ca strada din fata ta pe care circuli din copilarie este blocata de o bariera, de un gard al unei regii care sapa toata strada de-a latul, de-a lungul, in diagonala, zile, saptamani, luni intregi, fara ca cineva sa te fi avertizat din timp, cu 2-3 intersectii mai inainte,de ceea ce vei intalni, sa-ti prezinte panouri cu 1-2 variante ocolitoare, sa afli cu o saptamana inainte pe toate canalele media despre acest inconvenient care ti se produce, indiferent de scopul sau necesitatea imperioasa care-l determina.
22. Politia Rutiera are rol mai mult de decor, fiind depasita realmente de problemele majore pe care le creaza in primul rand cei care ar trebui sa contribuie cu solutii eficiente la fluidizarea traficului, la impunerea respectarii stricte a autorizarilor ce se dau pentru executia lucrarilor. S-a ajuns pana acolo incat este nevoie de un efectiv mare de politisti , care actioneaza zile intregi, sa poata descongestiona prin forta un tronson de strada, o zona ce urmeaza sa fie supusa unei interventii. Aceasta din cauza perceperii autoritatii locale ca o institutie slaba, neprofesionista, corupta, labila, fara personalitate, dar ca fiind o sursa de haos si disconfort.
23. Se aplica plombe asfaltice pe timp friguros in conditii atehnice, cu incalcarea normativelor legale, cu buna stiinta, ignorandu-se cu desavarsire tehnologiile si materialele noi, din lipsa de profesionalism, din intentia vadita de a putea spala bani din buget in scopuri ilicite, prin repetarea nesfarsita a plombarii executate scriptic pe aceeasi strada, in acelasi loc – de 2, 3,ori intr-un an, in timp de 1, 4, 6, 9 ani consecutivi…
24. Se observa lipsa unei strategii, a unor proiecte, a unor norme interne de calitate - care sa fie si respectate - se merge pe forta, sau, dimpotriva pe solutia induplecarii organelor abilitate de control si monitorizare de a “ inchide ochii”, de a trata cu indulgenta neregulile flagrante intalnite peste tot, la toate nivelurile – pe motivul ca Administratia este saraca, ca ar trebui sa cheltuie din banii contribuabilului pentru aspect, pentru scule moderne si eficiente, pentru materii prime si materiale de calitate, in timp ce cu acesti bani se pot face efectiv alte lucruri folositoare. FALS! Acesti bani se risipesc aiurea in detrimentul contribuabilului, se cheltuiesc pe lucruri inutile, se indeplinesc mofturile unor sefi cu pretentii de nababi, se executa lucrari publice in interes preferential, pentru persoane cu influenta politica sau economica…

Niciun comentariu: