miercuri, 11 februarie 2009

Am reusit!

Daca va mai aduceti aminte, anul trecut in perioada 15-24 martie a fost lansata o dezbatere pe tema solicitarii de catre SC LASER CO SRL a inregistrarii brandului Copou(vezi aici).
In data de 24 martie 2008 am depus cererea de opozitie fata de solicitarea de inregistrare a marcii “COPOU” (nr. de marca atribuit: M 2007 06992). In tot acest timp am tot sunat la OSIM si am cerut detalii despre stadiul judecarii cauzei, dar abia astazi, 11 februarie 2009 am primit raspuns.
MI-A FOST ACCEPTATA CEREREA DE OPOZITIE, DECI NU S-A ACCEPTAT INREGISTRAREA BRANDULUI COPOU.

Momentan, brandul a fost salvat, dar trebuie sa fim vigilenti dragi ieseni.



Gasiti aici cererea de opozitie depusa la OSIM.


CĂTRE,

Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci
Cerere de opoziţie

Faţă de solicitarea de înregistrare a mărcii “COPOU” (nr. de marcă atribuit: M 2007 06992), solicitare înaintată de către SC LASER CO SRL, cu sediul în Municipiul Iaşi, str. Ştefan cel Mare nr. 67-69, judeţul Iaşi.

Vă rugăm să respingeţi cererea de înregistrare a mărcii menţionate pentru următoarele
Considerente:

Conform art. 5 lit. c din Legea nr. 84/1998 « sunt excluse de la protecţie şi nu pot fi înregistrate mărcile care „sunt compuse exclusiv din semne sau din indicaţii devenite uzuale în limbajul curent sau în practicile comerciale loiale şi constante” .
Aşa cum vom expune în cele ce urmează, denumirea „Copou” este una uzuală şi de notorietate pentru locuitorii Municipiului Iaşi şi pentru cei care vizitează oraşul.
Această denumire reprezintă un bun public, care nu poate face obiectul unei mărci înregistrate.
„Copou” este un cartier din Iaşi, situat în partea de nord-vest a oraşului, pe dealul cu acelaşi nume.
Această zonă a oraşului Iaşi – „uliţa aristocratică a Copoului ” - s-a dezvoltat începând cu secolul al XVIII – lea, din iniţiativa domnitorului Grigore Ghica, „domnitor cu pricepere şi blândeţe, căruia îi plăcea şi voia bună, ridică la Copou un foişor de odihnă şi desfătare în stil turcesc, lui revenindu-i meritul de a introduce Copoul în atenţia boierilor învăţaţi până atunci cu plimbările la Bucium şi Galata”.
Unul dintre centrele de atracţie ale zonei este Parcul Copou ( „Gradina Copou”) ale cărui lucrări de amenajare au început în 1833, sub îndrumarea domnitorului Mihail Sturza.
Centrul parcului adăposteşte „Obeliscul cu lei ” sau „Monumentul Legilor Constituţionale” ridicat după planurile lui Gh. Asachi, în cinstea generalului rus Pavel Kiseleff şi a reformelor introduse de acesta în Moldova.
De asemenea, aici se găseşte şi „Teiul lui Eminescu ” un adevărat monument viu.
Anual are loc în Parcul Copou târgul naţional de ceramică „Cucuteni” ce adună meşteri olari din toată ţara.
Denumirea în discuţie este asociată şi cu o serie de clădiri şi monumente istorice, care constituie atracţii turistice.
Aşa este, de pildă Mănăstirea Podgoria Copou, construită în 1638 şi în care vieţuiesc 14 maici.
Tot în aceasta zonă, la Casa de Cultură Mihai Ursachi se organizează frecvent spectacole şi festivaluri, precum cel intitulat „Rock în Copou”.
De asemenea, indisolubil legată de zona Copou este şi Universitatea « Alexandru Ioan Cuza », cea mai veche universitate din Romania, fondată în 1860.
Un alt element care indică notorietatea este şi echipa de fotbal Politehnica Iaşi, cunoscută drept „echipa de pe dealul Copoului ”, stadionul municipal fiind situat tot în această zonă.
Conform Nomenclatorului străzilor din Iasi (http://www.hartionline.ro), în acest oraş există Aleea Copou, iar Bulevardul Carol I, care parcurge cartierul Copou de la un capăt la altul, s-a numit până recent Bulevardul Copou, aceasta denumire fiind, in continuare, utilizată frecvent în vorbirea curentă, în ciuda schimbării oficiale.
Denumirea este asociată şi de activităţi economice, respectiv producerea şi comercializarea vinului, Podgoria Copou fiind una de tradiţie în acest domeniu.
În acest context, putem da exemplul societăţii comerciale SC VINIFRUCT COPOU SRL, cu sediul în Iaşi, având numărul de înregistrare la O.R.C. J22/593/1991 şi cod fiscal 1969427 sau al societăţii comerciale SC PODGORIA COPOU SA (J4/490/2004; 6955295) (http://recom.onrc.ro/).
Considerăm iniţiativa solicitantului de înregistrare a mărcii Copou drept una mercantilă şi de sfidare la adresa tuturor locuitorilor Municipiului Iaşi, precum şi a celor care îndrăgesc aceasta urbe.
Acordarea înregistrării mărcii Copou ar da naştere la situaţii absurde şi chiar hilare; astfel raportându-ne la art. 35 din Legea nr. 84/1998, care stipulează drepturile exclusive ale titularului unei mărci înregistrate, am putea să ne imaginăm situaţia în care această persoană ar percepe o taxă de la Primăria Iaşi pentru utilizarea indicatorului „Aleea Copou” sau pentru emiterea de acte de identitate pentru locuitorii care locuiesc pe această stradă sau ar obliga călugăriţele de la Mănăstirea Podgoria Copou să modifice denumirea mănăstirii.

Pentru aceste considerente vă rugăm să respingeţi cererea de înregistrare a mărcii „Copou”, (nr. de marcă atribuit: M 2007 06992), înaintată de catre SC LASER CO SRL, cu sediul în Municipiul Iaşi, str. Ştefan cel Mare nr. 67-69, judeţul Iaşi.
Conform art. 23 din Legea nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice, cu modificările şi completările ulterioare, “orice persoană interesată pot face opoziţie la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci cu privire la marca publicată”. În cazul de faţă îmi justific interesul prin faptul că am calitatea de consilier local în cadrul Consiliului Local al Municipiului Iaşi şi am datoria legală şi morală de a apăra interesele cetăţenilor acestei comunităţi. În subsidiar, imi întemeiez cererea şi în calitate de locuitor al acestui oraş, care are dreptul să se opună unor abuzuri pe care le constată.
Cererea de înregistrare a mărcii COPOU vizează 3 clase de produse/servicii :

• 35 - Publicitate; gestiunea afacerilor comerciale; administraţie comercială; lucrări de birou;
• 36 - Asigurări; afaceri financiare; afaceri monetare; afaceri imobiliare;
• 43 - Servicii de alimentaţie publică; servicii de cazare publică.
Opoziţia la înregistrare se referă la toate aceste clase de produse şi servicii.
Anexez dovada achitării taxei de examinare a cererii de opoziţie şi printul de pe site-ul O.S.I.M. cu datele mărcii în discuţie.


Data: Semnătura

Niciun comentariu: