marți, 1 septembrie 2009

De ce am fost schimbat din comisia de urbanism?

De ce am fost schimbat din comisia de urbanism?

Scopul Hotărârii de Consiliu Local nr. 29 din data de 1 septembrie 2009 a a fost eliminarea mea din Comisia de urbanism a Consiliului Local al Municipiului Iași.
Eu nu am ştiut până astăzi dimineaţă de acest proiect de hotărâre. Mie mi s-a înmânat o altă ordine de zi care nu prevedea acest proiect de hotarare, iar la sedinţă a fost votată o altă ordine de zi care prevedea acest proiect.
Acesta este modul în care funcţionează administraţia Gheorghe Nichita.
Important este motivul pentru care am fost schimbat.
În ultimul timp a apărut în media locală un scandal care implica Directia de Urbanism şi Direcţia Juridică din Primăria Iaşi, este vorba de măsluirea unui PUZ din strada Morilor nr 27. PUZ care a fost adoptat de către Consiliul Local prin prezentaea de informaţii truncheate şi nereale.
Acest caz a intrat în atenţia DNA, iar consilierii Comisiei de Urbanism au fost invitaţi să dea declaratii despre acest caz. Am fost primul invitat la audieri, cum era şi normal, in calitate de presedinte al comisiei.
La DNA am făcut declaraţii despre cum funcţioneaza comisia, cum ni s-a prezentat respectivul PUZ, care este modalitatea de lucru, precum şi alte aspecte care privesc activitatea noastră în comisie. Am declarat că în cadrul comisiei am fost dezinformaţi şi că nu ne-au fost aduse la cunoştinţă toate informaţiile.
Am adus, apoi, în dezbaterea comisiei, de mai multe ori, acest caz cât şi altele asemănătoare. Am informat Comisia despre vizita mea la DNA, despre poziţia mea faţă de această speţă. Am propus ca toate dosarele care privesc intrarea în legalitate a unor construcţii sa fie prezentate comisiei cu 1-2 saptamani înainte pentru a ne deplasa în teren, tocmai spre a evita astfel de situaţii neplăcute. Deseori, Comisia dădea aprobări în baza unor informaţii incomplete şi chiar incorecte, intrucat nu aveam suficient timp pentru documentare. O mare parte a comisiei a fost de acord cu aceste puncte de vedere, cu modalitatea de lucru propusă.
Ulterior, am primit reproşuri si „sugestii” cu privire la intervenţiile mele publice pe acest subiect sau pentru pozitiile exprimate faţă de acest aspect. Bineinteles ca am avut o reacţie de opoziţie faţă de aceste sugestii şi - surpriză! – astăzi 1 septembrie descopăr un proiect de HCL prin care sunt înlocuit din Comisie. Un proiect fără documentaţia necesară pentru a intra în plen, fără notă de fundamentare (art. 44 Legea 215/2001).
Primarul confundă Consiliul Local cu PSD. Gheorghe Nichita nu poate decide cine sunt nominalizaţii PNL pentru comisii. Art.16 (2) al Regulamentului Consiliului Local prevede expres “Nominalizarile membrilor fiecăreiei comisii se face de către fiecare grup de consilieri.....”
De fapt am devenit incomod în această comisie, am pus în pericol interesele obscure ale unora din Primaria Iasi şi nu am acceptat să susţin anumite puncte de vedere care nu corespundeau cu ale mele şi cu legea.
Le mulţumesc colegilor din Comisia de Urbanism pentru modul cum am colaborat.
UPDATE:
Motiviul oficial este ca s-au reconfigurat comisiile in functie de ponderea fiecarui patid in CL, dar matematica domniilor lor lasa de dorit destul de mult daca ne luam dupa motivul oficial, pentru ca in Comisia de Urbanism eram 2 consilieri PNL din 9 iar acum intr-o alta comisie fara importanta suntem 2 consilieri PNL din 7. Asa-i la ei.......

Niciun comentariu: